موسیقی و زبان ویژگی های بسیاری دارند. پیوند بارز این است که هر دو فعالیت در سطح شنوایی اتفاق می افتد ، اما بسیاری از مطالعات نشان می دهد رابطه ای در سطوح دیگر نیز وجود دارد ، مانند سطح نحو و هارمونی یا معنایی و ملودی (برای بررسی ، به پاتل ، 2008 مراجعه کنید). به عنوان مثال ، یافته اخیر حاکی از ارتباط بین زبان و موسیقی در سطح معنایی و نحوی است. استینبیس و کولس (2008) الگوهای حل تنش هارمونیک را مورد مطالعه قرار دادند. این نوع الگوها مدتهاست که فرض می شود که برای شنوندگان آشنا با موسیقی غربی معنی دارد. حتی اگر نشان داده شده است که قطعات موسیقی به طور خاص انتخاب شده می توانند مفاهیم معناداری باشند ، اما شواهد تجربی به نفع چنین مسیری معنایی کاملاً مشخص نبوده است. نتایج نشان داد که دو پتانسیل مربوط به رویداد در پاسخ به نقض انتظار هارمونیک neg منفی زودرس قدامی راست (ERAN) و N500 — می تواند به طور سیستماتیک با ارائه مطالب زبانی همزمان که حاوی هم نقض نحوی یا معنایی است ، تعدیل شود. در حالی که ERAN فقط هنگامی که همزمان با یک نقض زبان نحوی و نه با یک نقض زبان معنایی ارائه شود ، کاهش می یابد ، این الگوی برای N500 مع شد.این یافته ها ارتباط خاصی بین زبان و موسیقی از طریق پردازش معنایی و نحوی نشان می دهد ، اما مطالعات دیگر نیز بر پیوندهای مختلفی مانند حافظه کاری تأکید دارند. در مقاله ای که در Nature منتشر شده است ، Chan et al. (1998) فرضیه خاصی را در مورد انتقال یادگیری بین موسیقی و حافظه کلامی آزمایش کرد. براساس نتایج حاصل از نشان دادن این که PLUMUMUMALUMALUM موسیقی در مقایسه با غیر موزیسین ها بیشتر از موسیقی است (Schlaug et al.، 1995a) و با توجه به ارتباط این منطقه از مغز و حافظه کلامی ، این نویسندگان فرض کردند که موسیقی دان ها حافظه کلامی بهتری نسبت به غیر موزیسین ها ، در حالی که حافظه بصری آنها ، که به همان مناطق مغز نیاز ندارند ، متفاوت نخواهد بود. نتایج این تحقیق با شصت دانش آموز (30 نوازنده و 30 غیر موسیقیدان) این فرضیه را تأیید کرد. بنابراین تغییراتی در سازماندهی نواحی قشر مغز در قشر موقت چپ موسیقیدانان ممکن است سطح عملکرد در کارهایی مانند حافظه کلامی را بهبود بخشد. با این حال ، این نتایج به طور واضح نشان ندادند که آموزش موسیقی تنها عاملی است که باعث بهبود سطح عملکرد در حافظه کلامی می شود. به عنوان مثال رشد فرهنگی - اجتماعی دانش آموزان دارای آموزش موسیقی بدون و بدون آن ، در این مطالعه کنترل نشده بود و تعداد سالهای تحصیلات در هر دو گروه معادل نبود (شلنبرگ ، 2001).

ادامه مطلب

در روز چند بار آهنگ گوش دهیم ؟

تاثیرات موسیقی در مغز

فواید گوش دادن به موسقی

، ,موسیقی ,حافظه ,معنایی ,نشان ,کلامی ,حافظه کلامی ,، اما ,است که ,معنایی و ,به طور

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مجله دانستنی و خبری طراحی سایت نرم افزار حسابداری شایگان سیستم نردبون سفال کامران کراماتیان مشاور املاک منطقه یک تهران بلاگ اختصاصی احسان محمدی اورانوس U.I.C مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان تهران مواد مهندسی تیوا